vizitky zo sveta
pre inšpiráciu a pobavenie
vizitka rozvodového právnika
všimni si, že vizitka je v strede naperforovaná, čiže sú tam urobené dierky pre odtrhnutie. veríme, že keď prídu rozhadaní manželia do kancelárie tohto právnika, pri odchode im obom dá iba JEDNU vizitku. základné kontakty - telefónne číslo a email su na obidvoch stranách rovnake. no a finta je v tom, že vizitka pomaha zmieriť oboch partnerov. ak ju roztrhnú a každý si zoberie jednu časť, je po manželstve :-(
vizitka pre osobného trénera
táto vizitka taktiež využíva perforáciu a odtrhnutie. a odtrhuje sa z nej tučné brucho ;-) je to vtipné. všimni si, že na fotke je zákazník, nie trener. grafika je vymyslená tak, že postave chýba hlava a telo nie je jednoznačne identifikovateľné, takže sa klient môže identifikovať s fotkou na vizitke. ak si aj Ty tučný, tak to kludne môžeš byť aj Ty, hehe... samozrejme si vieme predstaviť, že existuje aj vizitka s obéznou ženou, ktorá sa chce zbaviť brucha. akuráť tam môže byť problém, čo s prsiami? tie sa odseknú trocha tiež? či nie? ale verime, že by túto skutočnosť grafik elegantne vyriešil. no a ako to funguje? na rozdiel do vizitky rozvodového právnika, chceme odtrhnúť prebytočnú časť vizitky a aspoň troška môžeme oklamať mozog, že sme to tlusté a škaredé brucho zhodili. no nie?
vizitka pre vináreň
je veľmi dobré, ak sa vizitka nejakým spôsobom prepojí s produktom alebo službou, ktorú daná spoločnosť, či jednotlivec ponúka. na tejto vizitky vidiš, ako dodatočne po vytlačení sa na vizitkách zanecháva otlačok z vínového pohára. áno, dalo by sa to urobiť aj tak, že sa odtlačok červeného vina od pohára vytlačí priamo na vizitku. ale už potom chýba ta realistickosť. preto zašpiniť vizitky od vina dodatočne je skvelý nápad. a pri odovzdávaní vizitky kludne môže skĺznuť reč na tie otlačky. klient si potom oveľa lahšie zapamätá túto vizitku, pretože sme mu poskytli príbeh = vizitky s otlačkami vína. geniálne.
vizitka pre firmu s dlhyyyýyyym logom
logo firmy na tejto vizitke je také veľké a dlhé, že sa nezmestilo na jednu stranu vizitky, tak pokračuje na druhej. ktorý klient by toto dovolil grafikovi urobiť? a pritom je to ultra moderne a nadčasové. čistý dizajn. minimalistický a zaujímavý. ako sa volá vaša firma? bespo? - nie, bespoke, len sa nam to tam nezmestilo, tak si pozrite aj druhú stranu. a príbeh je na svete. chapeš? príbehy sa pamätajú. príbeh ťa robí zaujímavým. skús to aj Ty s Tvojou novou vizitkou.
vizitka pre kvetinárstvo
tentokrát vizitku skladáme, podľa pripravených čiar, skladáme do kytice. asi musia byť vizitky pripravené v poskladanom stave a tak sa odovzdávajú. pochybujem, či by si vôbec niekto poskladal vizitku sám. alebo? teraz ma to napadlo, je dosť pravdepodobné, že majiteľ kvetinárstva priamo pred klientom poskladá vizitku do kytice a takto odovzda klientovi. a ak to je žena, verím, že bude milo očarená. veď dostala kvietok. a to máme my, baby, radi. veď aj ja chcem sem tam kvetinku, aj od cudzieho muža, keď ten môj na to večne zabúda.
vizitka pre cvičiteľku jógy alebo pilatesu
alebo pilatesa? no neviem to asi správne vyskloňovať, takže sa radšej pozrime na samotnú vizitku. tá ma v sebe dve diery, do ktorých sa zmestia prsty. a tie prsty sú nohy!!! i keď je poloha cvičiacej ženy krkolomná, táto finta s dierkami a prstami by sa dala vhodne využiť aj pre nejaké iné fotky. veď si skús pozrieť hneď teraz na svoje dva prsty, pohýb s nimi, predstavuj si, že sú to nohy a tiež Ťa možno niečo napadne. (dúfam, že len vrámci slušnosti). mňa napadol tanec. vizitka by vyzerala takto: v hornej časti by bola fotka tanečnice, ale nohy dole by jej chýbali. tam by sa prestrčili prsty a huolá... vizitka tancuje sama. a Teba čo napadlo? napíš nám to na info@digitalnatlačiareň.
vizitka pre programátora alebo bezpečnostného technika
alebo pre niekoho, komu je šifrovanie údajov blízke. pokiaľ nemáš šifrovaciu tabuľku, to je tá sivá s okienkami, nevieš zistiť, ktoré písmena sú pravé a ktoré nie. nevýhodou tejto finty je tá, že sú potrebné dve časti - mriežka + vizitka. ináč, mriežka sa dá otočiť aj opačne a už kód nebude fungovať. a ak by bola vizitka tvorená do formátu štvorca, tak to by už bolo 4x2, čiže 8 rôznych kombinácií, ako priložiť mriežku k vizitke. takto by sa mi to viac páčilo. a možno by som ešte domyslela celú vizitku tak, že by bola iba jedna, veľkostne 5x10 cm (alebo 4,5x9), čiže z dvoch štvorcov. vizitka by bola v strede naperforovaná, tak ako vizitka rozvodového právnika. na ľavej strane by boli zašifrované písmená, znaky a číslice. na pravej strane by bola mriežka na odtrhnutie. tak by to malo význam. tu máš vizitku. čo? ničomu na nej nerozumieš? tak si odtrhni mriežku a skúšaj rozkódovať moje kontaktné údaje. sjupr!
vizitka pre čajovňu
taký jednoduchý nápad, vytlačiť vizitku na čajové vrecúško a rozdávať tak čaj aj kontakty na čajovňu. fakt zaujímavé a jednoduché. je to už rovno testovací produkt. ochutnaj náš čaj a potom príď k nám do čajovne si trochu posedieť a zrelaxovať. no obávam sa, že na Slovensku to bude takto: a... ehm, nemôžete mi dať tých vizitiek viac? čo ja viem, celú krabičku? keď sa rozdáva, treba brať. a piť.
vizitka pre mačku
no dobre, nie pre mačku ale pre hocikoho. táto vizitka sa mi páči, pretože je výsek, ale ten výsek je tak pekne dokomponovaný v grafike, že tvorí nádhernú kompozíciu, celok, ktorý do seba pekne pasuje. všimni si mačkin chvost. ak trčí na pravej strane vizitky. táto grafická finta sa da využiť všelijako. ale tu je to pekne zladené aj s výsekom. krivka chvosta plynule prechádza do krivky výseku. pekné. veľmi pekné. aj v logu je opäť chvost, že? si si to ani najprv nevšimol, alebo nevšimla, alebo nevšimlo, ak si google bot a indexuješ práve túto stránku.
vizitka pre grafika, maliara, kresliča
no proste pre toho, kto je taký frajer, že nakresli, či skôr načmára vizitku priamo na mieste pred klientom a takto mu to odovzdá. zároveň sa predvádza, čo všetko vie dosiahnuť. príbeh ako zaujať je OK. ale ak si aj Ty grafik a chcel by si takúto vizitku vyskúšať, odporúčame Ti, aby si si dokonalo nacvičil, čo chceš na vizitku naškicovať. musíš to mať pripravene. tiež si všimni, že na vizitke sú už nejaké údaje vytlačené. nemusíš tam kresliť a písať všetko. mobil, email, web, možno aj Tvoje meno by si tam už mohol mať predtlačené a šmykol by si tam len nejaký slogan, nejaký odkaz, niečo šup šup, rychlo. ale pekne, aby si zaujal. ak túto vizitku skúsiš zopakovať, prosíme, odfoť ju a pošli nám ju. alebo vieš čo? príď si k nám vytlačiť základ, na ktorý budeš kresliť. čo Ty na to? dáme Ti zľavu 20% na tento typ vizitky.
vizitka pre kaderníctvo, alebo holičstvo
vizitka je vyseknutá a v dolnej časti imituje hrebeň. jasne, že sa ňou nik nebude česať. ale je tu snaha o to, ako zladiť službu kaderníctva a vizitky. a dať to celé do nejakého príbehu. už si viem predstaviť, ako na výstave Image Look Incheba Bratislava (to som si vymyslela, asi taká výstava nie je!) pobehujú hostesky s vizitkami = hrebeňmi a kričia na návštevníkov: haló slečna, ste nejaká strapatá. tu máte hrebenček, učešte sa, prosím. a vy pane, haló pane... aha, ste plešatý, tak nič.
vizitka pre web dizajnéra alebo SEO odborníka
na vizitke je screenshot z google search. zaujímave odprezentovanie, ako google vyhľadá firmu, resp. stránku a čo všetko na nej zobrazí. chceme tam mať web a mobil, prípadne adresu. tiež názov firmy a nejaký stručný popis. samozrejme na vizitke môžeme navrhnúť všetko. finta je v tom, aby sa aj google pri vyhľadávaní správal úplne rovnako, ako je to vytlačené na vizitke. a to už chce odborníka. čo bude v title čo bude meta name="description" .... náš web reaguje na slovičko "vizitky" alebo "tlac vizitiek". možno by bolo oveľa zaujímavejšie, ak by na vizitke bol vytlacený iba formulárový chlievik, v ňom napísané jedno, dve alebo trojslovíčko, potom už len button hľadaj - search. no a logo google a grafika dookola. ale celé bez výsledkov. veď nech si to klient sám vyhľadá, ak sa o nás zaujíma, že? no ale potom by seo muselo fungovať, aby neklikol na konkurenciu. vieš, čo? dám Ti úlohu. skús napísať do google niečo, aby vyhľadal len jeden výsledok. skús to. nejde to.
vizitka pre predajňu, či výrobcu nábytku
tento krásny efekt využitia skladaného papiera, pomocou ktorého sa tvoria 3D obrázky, ako v starých knižkách, či už rozprávkových, alebo náučných. úplne najjednoduchšie zloženie a fuk = je z toho sedačka. tak ani nič viac netreba vymyšľať. všetko iné by sa pokazilo. výroba tejto vizitky je trochu zložitejšia. o narezanie dvoch častí nejde. ide o ten big, ktorý je raz na jednu stranu, raz z opačnej strany. čiže raz sa to musi zatvárať do vnútra, raz do vonku. viem, viem, bigy funguju aj tak, aj tak. ale predsa je tam problem s čiastočným bigom, že nie je po celej šírke ale len v tej časti opierok v pravo a v ľavo. vidíš to?
vizitka pre realitnú kanceláriu, či realitáka s nehnuteľnosťami
veľmi zložitá vizitka. otvára sa a zatvára a pritom vytvára 3D domček, čo v podstate môže byť hocičo. nemusí to byť len pre realitku. grafika môže byť rôzna. ide o ten efekt. je to zaujímavé a klienta týmto rozkladacím efektom môžete pobaviť. ale či až nie príliš.
vizitka pre firmu, ktorá predáva lístky
ako je ticketportal, predpredaj alebo naša kamarátska firma inviton.eu (toto je reklama :-) miesto vizitkovníka majú chalani vo vrecku rolku vizitiek v tvare lístka a odtrhávaju a rozdávajú. opäť spojenie atmosféry z kina, divadla, či koncertu, ktorý každý pozná s vnímaním vizitky. tak a toto je posledná vizitka, ktorú dnes popisujem a už idem domov. padla. predstavenie sa skončilo. fin.